Breng de Customer Journey in kaart voor jouw bedrijf

Een Customer Journey laat zien welke reis de klant aflegt tijdens het hele klant- en kooptraject. Het is enorm waardevol om voor jouw onderneming uit te zoeken welke fasen je klanten doorlopen, welke contactmomenten (touchpoints) er zijn met de klant, waar verbetering nodig is en welke middelen je hiervoor kunt inzetten. Zo voorkom je afhaakmomenten in het koopproces en creëer je loyale klanten en zelfs fans van je merk of bedrijf!

Hoe breng je de Customer Journey in kaart?

Voor onze klant Marketingbright schreven wij enkele uitgebreide artikelen over de Customer Journey en hoe je een optimale klantbeleving kunt realiseren. Hierbij onderscheiden we verschillende fasen:

  • Latente behoefte: 'verborgen' behoefte waarbij een persoon nog niet in de gaten heeft dat hij/zij behoefte heeft aan jouw product of dienst.
  • Concrete behoefte: prospect heeft behoefte aan je product of dienst en moet bereikt worden door zichtbaarheid te creëren.
  • Oriëntatiefase:
  • Overwegingsfase
  • Beslismoment
  • Koopfase
  • Leveringsfase
  • Gebruiksfase
  • Loyaliteitsfase
  • Ambassadeursfase

Lees hoe je zelf de customer journey in kaart kunt brengen voor jouw bedrijf in het artikel dat wij schreven voor Marketingbright: 'Customer Journey - Optimale klantbeleving creëren door de customer journey uitgebreid in kaart te brengen'.

Vragen of hulp nodig bij het doorlopen van het stappenplan? Laat het ons weten.

10 Redenen om voor WebNomad te kiezen:

Ervaren online marketeer & tekstschrijver
Scherpe prijzen
Volop persoonlijke aandacht
Geen langlopende contracten
Betaalbaar en betrouwbaar
Uitgebreide wenseninventarisatie
Meetbare resultaten
Rapportages en persoonlijke evaluaties
Maatwerk
Klanttevredenheid is onze toprioriteit

Geef een reactie

You have to agree to the comment policy.